Sin encontrar en ningún sitio exactamente qué es la potencia pico o shuttle y cómo afecta al rendimiento, el otro día cambié la configuración.
He bajado el shuttle a 0, y la potencia pico a 50/75/100 en cada modo E,T,Tb, con asistencia 20/50/100 respectivamente .
La diferencia es abismal, ahora la asistencia es muchísimo más natural sin empujes y altibajos de potencia .
Fundamentalmente ha sido al bajar el shuttle a 0 en todos los modos. Ahora la asistencia es más lineal de principio a fin.
Yo acabo de comprar una levo comp alloy, en la tienda el vendedor que ha sido campeon de españa de XCM me dijo que el había probeteado mucho y como mejor iba el motor, en cuanto a naturalidad era con 0 en shuttle y con 0 en acceleration response. A mi de principio me sonó raro, pero a medida que he ido leyendo he entendido porqué. De momento la llevo así y estoy contento con como funciona.
ACCELERATION RESPONSE
This setting determines how quickly/slowly the motor responds to your rider input. Usually, a slower response setting results in more traction and control during off-road use.
• The default setting ensures a good balance of control and direct motor response.
• Setting the response to 0% results in the slowest response, whereas 100% provides the fastest response.
• The best setting will depend on the terrain, your riding style, and personal preference.
SHUTTLE
With Shuttle activated, you easily get full motor support when pedaling in a higher cadence with less torque (equals leg power). Generally speaking, the motor delivers high power in the most typical riding cadences above 50 RPM when Shuttle is on. So, if you’re someone that prefers to spin a high cadence with less leg power, you’re now able to get maximum motor support. Additionally, Shuttle gives you full support with less leg power when starting from a standstill, like at a traffic light.
• 0% means that Shuttle is off.
• 100% results in the greatest effect of Shuttle.